Příchod mladé čs.generace (1971 - 1972)
Nástup japonských strojů v sedlech s nejlepšími evropskými jezdci. Dřívější amatérismus v tomto odvětví sportu byl již nenávratně pryč. Na trhu jsou už značky jako Suzuki, Yamaha, Kawasaki a přichází největší světový výrobce jednostopých motorových vozidel terénními motocykly – Honda.
Představila dvoudobý motocykl 250cm3 (doposud vždy jen čtyřtaktní motocykly).
Odchází Vlastimil Válek, Petr Dobrý ze světové špičky a nahrazují je jezdci nové generace na čele s Jiřím Stodůlkou, Jaroslavem Faltou a Miroslavem Halmem.
Novinka je v předpisech FIM roku 1972 je změna v MS družstev. Místo pětičlenných družstev byla zavedena družstva čtyřčlenná, přičemž všichni jezdci jedou systémem dvou rozjížděk. Do výsledku se družstvu opět započítávají tři nejlepší výsledky v každé jízdě.
| Mistrovství světa | |||
|---|---|---|---|
| Rok 1971 | 250cm3 | 7. místo | Miroslav Halm |
| 9. místo | Jaroslav Falta | ||
| Rok 1972 | 250cm3 | 6. místo | Miroslav Halm |
| 9. místo | Jaroslav Falta | ||
| 500cm3 | 6. místo | Jiří Stodůlka | |
| MS družstev | |||
| Rok 1971 | Švédsko | Rok 1972 | Belgie |
| Belgie | Švédsko | ||
| ČSSR |
Holandsko |
||
| ČSSR | |||
| GB | |||
| Trofej národů | |||
| Rok 1971 | Belgie | ||
| Švédsko | |||
| ČSSR | |||
Yamaha přináší do terénních závodů nový konstrukční prvek – zařazení jazýčkového ventilu do sání. Uzavřela kontrakt se zkušeným Švédem Hallmanem.
Švédové přišli na trh se svojí Husqvarnou 460.