Příchod mladé čs.generace (1971 - 1972)

Nástup japonských strojů v sedlech s nejlepšími evropskými jezdci. Dřívější amatérismus v tomto odvětví sportu byl již nenávratně pryč. Na trhu jsou už značky jako Suzuki, Yamaha, Kawasaki a přichází největší světový výrobce jednostopých motorových vozidel terénními motocykly – Honda.

Představila dvoudobý motocykl 250cm3 (doposud vždy jen čtyřtaktní motocykly).

Odchází Vlastimil Válek, Petr Dobrý ze světové špičky a nahrazují je jezdci nové generace na čele s Jiřím Stodůlkou, Jaroslavem Faltou a Miroslavem Halmem.

Novinka je v předpisech FIM roku 1972 je změna v MS družstev. Místo pětičlenných družstev byla zavedena družstva čtyřčlenná, přičemž všichni jezdci jedou systémem dvou rozjížděk. Do výsledku se družstvu opět započítávají tři nejlepší výsledky v každé jízdě.

Mistrovství světa      
Rok 1971 250cm3 7. místo Miroslav Halm
    9. místo Jaroslav Falta
Rok 1972 250cm3 6. místo Miroslav Halm
    9. místo Jaroslav Falta
  500cm3 6. místo Jiří Stodůlka
 
MS družstev      
Rok 1971 Švédsko Rok 1972 Belgie
  Belgie   Švédsko
  ČSSR  

Holandsko

      ČSSR
      GB
Trofej národů      
Rok 1971 Belgie    
  Švédsko    
  ČSSR    

Yamaha přináší do terénních závodů nový konstrukční prvek – zařazení jazýčkového ventilu do sání. Uzavřela kontrakt se zkušeným Švédem Hallmanem.

Švédové přišli na trh se svojí Husqvarnou 460.

pokračování