Pozvánka na motokros Classic CZ
V sobotu 4. září 2021 budou na Terénu sv. Petra ve Stříbře hostovat terénní motocyklové závody pořádané klubem Classic Motocross CZ pod vedením pana prezidenta Radka Nováka. Jak název organizátora napovídá, tentokrát bude dráha patřit výhradně klasickým motorkám. Nejstarší stroje budou k vidění ve třídě limitované rokem 1965, nejmodernější technika v kategorii Super EVO nesmí být novější roku 1997. Pochopitelně za těchto podmínek nepůjde o žádný bezhlavý motokros, ale naopak o připomínku starých zlatých časů a jejich atmosféry.
Na sobotu je hlášeno příjemné teplé a slunečné počasí. Stejně „na pohodu“ jsou závody příznivců tohoto „vintage“ motokrosu, a tak tentokrát „stříbrská bestie“ zůstane v klidu, jezdit se bude pouze ve spodní části kotliny. Denní program bude začínat ráno v 8:30, kdy skončí přejímky a rozhodne se o podrobnějším časovém plánu. Na dopoledne jsou každopádně plánovány tréninky a kvalifikační boje, zhruba od 13:00 se začne závodit.
Terén sv. Petra nabídne divákům tradiční komfort, ať už jde o jinde nevídaný výhled na celou trať, pestré občerstvení, prostorné parkoviště, kulturní sociální zařízení anebo výkonné ozvučení. Mládež do 15 let má vstup zdarma, dospělí zaplatí 100 Kč. V ceně je zahrnuto i parkování a vstup do depa jezdců.
Pořadatelé z Classic Motocross CZ srdečně zvou všechny příznivce k návštěvě!
Důležité informace pro návštěvníky:
Časový plán akce: bude vydán dle počtu jezdců v sobotu v 8:30
Webová kamera na závodišti: www.amkstribro.cz/stribro/kamera/
Předpověď počasí: www.in-pocasi.cz/predpoved-pocasi/cz/plzensky/stribro-391/
Adresa závodiště: Palackého 643, 349 01 Stříbro
Příjezd na závodiště: 49.7713433N, 13.0126294E
Parkoviště se nachází v těsné blízkosti dráhy a je přístupné pouze po silnici č. 193 ze Stříbra směrem na Úněšov. Při průjezdu Stříbrem se nelekněte uzavírky silnice kvůli závodu a pokračujte až k pořadatelům vybírajícím vstupné. Příjezd na závod je možný i po silnici č. 193 od Úněšova, parkovat je ale nutné před závodištěm na krajnici této cesty.
Z většiny směrů vás přivedou hlavní cesty do Stříbra na kruhový objezd u obchodů Lidl a Penny Market, kde najedete na silnici č. 193 výjezdem na Úněšov.
Samotné město Stříbro je výborně dostupné po dálnici D5, ze které sjedete na exitu 107.
Pro lepší orientaci přinášíme pravidla závodů Classic Motocross CZ
Článek 1 Cíl.
Cílem je udržet klasické motocykly co možná nejoriginálnějším stavu a závodit s nimi způsobem odpovídajícím době jejich vzniku, počínat si férově a udržet tak tento sport při životě.
Článek 2 Kategorie
PRE 65/- 66 - motocykly do roku výroby 1965, jezdci do 66 let.
PRE 65/66+ - motocykly do roku výroby 1965, jezdci nad 66 let.
PRE 75/-55 - motocykly do roku výroby 1975, jezdci do 55ti let.
PRE 75/55+ - motocykly do roku výroby 1975, jezdci nad 55 let
Twinshock do 50 let
Twinshock nad 50 let
PRE 85 - motocykly do roku výroby 1985 se zadní bubnovou brzdou
PRE 90 - motocykly s centrální pružící jednotkou, bubnovými a kotoučovými brzdami. Do roku výroby 1990. Věk jezdce není omezen – případně zvl.ustanovením
PRE 97 - motocykly do roku výroby 1997 - budou startovat společně s třídou EVO, pořadí bude vyhlaováno pouze při účasti alespoň 5ti jezdců. Celkové pořadí bude vyhlášeno samostatně.
HOBBY - doplňková kategorie určená pouze pro jezdce, kteří chtějí předvést stroje. V této kategorii se vítěz nevyhlašuje podle pořadí projetí cílem, pořadí je stanoveno losováním. Účastník kategorie Hobby se nesmí účastnit žádného dalšího závodu "ostré třídy". Pořadatel závodu má právo jezdce z kategorie HOBBY přesunout do ostré závodní kategorie podle specifikace jeho stroje.
125 Classic - motocykly o objemu do 125 ccm do roku 1980. Motocykl musí mít bubnové brzdy, vzduchem chlazený motor a odpovídat specifikací svému roku výroby. Puvodni motocykly ČZ 516 jsou tolerovány.
Článek 3 Technické předpisy pro jednotlivé kategorie
Třída PRE 65 a 75:
Motocykly a jejich úpravy odpovídající době jejich vzniku, včetně použitých materiálů.
Zdvih přední vidlice 200 mm.
Dráha zadního kola 130 mm.
Průměr přední vidlice 35 mm. Průměr vidlice může být větší, pokud byl motocykl vidlicí s větším průměrem vybaven z výroby.
Twinshock: Motocykly od roku výroby 1975 klasické konstrukce se dvěma pružícími jednotkami, klasickou vidlicí a bubnovými brzdami. Vzduchem chlazené motory. Úpravy na motocyklech by měly odpovídat době jejich vzniku, včetně použitých materiálů. V kategorii mohou startovat motocykly vybavené z výroby centrální pružící jednotkou bez přepákování (Yamaha Cantilever).
PRE 85: Motocykly do roku výroby 1985, motocykl musí být vybaven zadní bubnovou brzdou. Úpravy na motocyklech by měly odpovídat době jejich vzniku včetně použitých materiálů. V případě stavby motocyklu z dílů musí rám i motor být vyrobeny před rokem 1985, případně být replikou původních dílů.
PRE 90: Motocykly do roku výroby 1990 s centrální pružící jednotkou, kotoučovými a bubnovými brzdami, libovolným chlazením a klasickou nebo USD přední vidlicí. Úpravy na motocyklech by měly odpovídat době jejich vzniku, včetně použitých materiálů.
PRE 97: Motocykly do roku výroby 1997 s centrální pružící jednotkou, kotoučovými a bubnovými brzdami, libovolným chlazením a klasickou nebo USD přední vidlicí. Úpravy na motocyklech by měly odpovídat době jejich vzniku, včetně použitých materiálů.
HOBBY:
Kategorie pro všechny klasické terénní motocykly.
125 Classic - motocykly o objemu do 125 ccm do roku 1980. Motocykl musí mít bubnové brzdy, vzduchem chlazený motor a odpovídat specifikací svému roku výroby. Puvodni motocykly ČZ 516 jsou tolerovány.
Každá třída má supervizora, který je odpovědný za regulérnost strojů startujících v dané třídě.
Supervizory pro rok 2020 jsou:
PRE 65 - Jiří Boubal
PRE 75 - Karel Mitvalský
Twinshock - Radek Novák
PRE 85 - Jaroslav Ježek
PRE 90+PRE 97 - Zdeněk Hazdra ml.
125 Classic - Radek Novák
Článek 4 Jezdci
4.1 Přihlášení jezdců do seriálu je možné pomocí formuláře na webu www.classicmotocross.cz, e-mailem, poštou nebo přímo v místě konání závodu.
4.2 Jezdec je povinen používat celou sezónu v rámci kategorie stejné startovní číslo, které je možné si předem registrovat.
4.3.1 Jezdec mladší 18ti let je povinen předložit souhlas zákonného zástupce a je povinnen používat následující ochranné pomůcky. Homologovaná přilba odpovídajcí velikosti, ochranné brýle, chránič trupu (hrudi, ramen, zad a horní části paží), chrániče kolen, jezdecké boty, kalhoty a dres s dlouhým rukávem.
4.3.2.V případě, že ochranné pomůcky používané jezdcem nejsou v souladu s bodem 4.3.1. má pořadel závodu právo jezdce vyloučit ze závodu.
4.4.1 Pokud jezdec překročí věkový limit během seriálu, dokončí seriál ve stejné kategorii, v jaké seriál začal. Tj. Pokud jezdec ve věku 65 let zahájí seriál ve třídě GP65/60+ a během sezóny oslaví 66. narozeniny, nepřestupuje do třídy GP65/66+, ale dokončí seriál ve třídě GP65/60+.
4.4.2 Bodovací systém- Pořadí v závodě bude určeno na základě součtu dosažených bodů v jednotlivých rozjížďkách. Pro započítání bodů z rozjížďky musí jezdec absolvovat minimálně 50% kol odjetých vítězem rozjížďky.
4.4.3 V každé kategorii bude vyhlášen nejlepší jezdec na motocyklu do 125ccm. Body do celkového pořadi však obdrží dle dosaženého výsledku bez rozlišení kubatur.
4.4.4 Na základě součtu bodů dosažených v seriálu bude vyhlášeno celkové pořadí v seriálu,během kterého jezdci obdrží věcné ceny. Do celkového součtu se nezapočítává jedna nejhůře hodnocená rozjížďka.
Systém bodování je následující:
1. místo 25 bodů
2. místo 20 bodů
3. místo 16 bodů
4. místo 13 bodů
5. místo 11 bodů
6. místo 10 bodů
7. místo 9 bodů
8. místo 8 bodů
9. místo 7 bodů
10. místo 6 bodů
11. místo 5 bodů
12. místo 4 body
13. místo 3 body
14. místo 2 body
15. místo 1 bod
Článek 5 Trať
5.1 Trať je uzavřený okruh tvořený výlučně podkladem z přírodního materiálu, tj. písek, hlína atd. Délka trati by měla být kolem 1,5 km.
5.2 Překážky by měly odpovídat době vzniku a konstrukci zúčastněných motocyklů. Z toho důvodu by se na trati neměly vyskytovat „rolety“ a podobné prvky.
5.3 Během jízd by měly nad nebezpečnými místy na trati dohlížet traťoví komisaři.
5.4 Po dobu konání akce musí přítomna zdravotní služba.
Classic Motocross CZ
Martin Macášek & Radek Novák
Zpracoval: M. Šimek
Foto: Classic Motocross CZ